Μεσσηνία
Vote for us:
Ιστορική Διαδρομή

Αστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια Ανενεργά
 
  1. Οι καλαματιανοί με πρώτους τους πιτσιρικάδες, περιεργάζονται ένα τροχαίο ατύχημα με θύμα τα δέντρα, έξω από το κτήριο του ΑΣΟ στο λιμάνι.

 

 

 

 

  1. Αδιαμόρφωτη η πλατεία Τζανή, μετέπειτα κεντρική πλατεία Καλαμάτας.

 

 

 

 

 

  1. Το λιμάνι γεμάτο καΐκια, η άμαξα που περιμένει επιβάτες, το "Αμέρικα" αριστερά και το "Πανελλήνιον" στο βάθος.

 

 

 

 

  1. Το τραμ στη Φαρών και η φάμπρικα (μεταξοβιομηχανία) Στασινόπουλου.

 

 

 

 

  1. Η Σιδηροδρομικού Σταθμού και στο βάθος το ιστορικό κτήριο.

 

 

 

 

  1. Το σημερινό ξενοδοχείο "Rex" στις αρχές του 20ου αιώνα.

 

 

 

  1. Η Αριστομένους στη νότια πλευρά της.

 

 

 

 

  1. Οι καταρράκτες του Νέδοντα, λίγο πάνω από την σημερινή Κεντρική Αγορά.

 

 

 

 

  1. Η κεντρική πλατεία.

 

 

 

 

  1. Φωτογραφία στους καταρράκτες του Νέδοντα.

 

 

 

  1. Το λιμάνι από ψηλά.

 

 

 

     12.Οδός 23ης Μαρτίου, με φόντο προς τη γέφυρα.

 

 

 

 

  1. Πλατεία Κρεοπωλείων, η σημερινή πλατεία Όθωνος. Φωτογραφία του 1905.

 

 

 

 

  1. Η Καλαμάτα από ψηλά.

 

 

 

 

  1. Η οδός Ελευθερίου Βενιζέλου, σήμερα οδός Σιδηροδρομικού Σταθμού.

 

 

 

 

  1. Το λιμάνι με το Τελωνείο, αριστερά οι μύλοι.

 

 

 

 

  1. Η Παραλία ανατολικά του λιμανιού, όπως φαινόταν από ψηλά.

 

 

 

 

  1. Το κτήριο του πρώην Δημαρχείου στην Αριστομένους. Παλαιότερα στέγαζε την Τράπεζα Αθηνών και μετά την Εθνική.

 

 

 

 

  1. Η Υπαπαντής πριν την κατεδάφιση κτηρίων.

 

 

 

 

  1. Η μεγάλη πηγάδα στην Υπαπαντής από την οποία υδρευόταν όλη η Καλαμάτα.

 

 

 

 

  1. Ο Νέδοντας από ψηλά.

 

 

 

 

  1. Η οδός Αριστομένους στο μεσοπόλεμο.

 

 

 

 

  1. Το λιμάνι.

 

 

 

 

  1. Το τραμ στην Αριστομένους περί το 1920.

 

 

 

 

  1. Το "Πανελλήνιον" κέντρο αναψυχής της Καλαμάτας κατά το μεσοπόλεμο.

 

 

 

 

 

  1. Το Τελωνείο περί τις αρχές του 20ού αιώνα.

 

 

 

 

  1. Το τραμ στην Υπαπαντής.

 

 

 

 

  1. Ποδοσφαιρικός αγώνας στην Καλαμάτα, περί τις αρχές του 20ου αιώνα.

 

 

 

 

  1. Οδός Φαρών, η φάμπρικα Στασινόπουλου.

 

 

 

 

  1. Η σημερινή οδός 23ης Μαρτίου, αριστερά στο κέντρο η συμβολή με την οδό Αριστομένους.

 

 

 

 

  1. Η κεντρική πλατεία ως Πλατεία Λαϊκής Σχολής.

 

 

 

 

  1. Άποψη της Υπαπαντής.

 

 

 

 

  1. Το σημερινό Πάρκο Σιδηροδρόμων.

 

 

 

 

  1. Το Τελωνείο και το σημερινό Πάρκο Λιμενικού.

 

 

 

 

  1. Άποψη του Νέδοντα.

 

 

 

 

  1. Το λιμάνι περί το 1908.

 

 

 

 

  1. Το Τραμ, σιδηροδρομικές γραμμές.

 

 

 

 

  1. Η Οδός Αριστομένους στις αρχές του 20ου αιώνα.Τότε ονομάζονταν Οδός Παραλίας.

 

 

 

  1. Το λιμάνι της Καλαμάτας περί το 1905.

 

 

 

 

 

  1. Το ξενοδοχείο Μεγάλη Βρετάνια που κατέρρευσε με το σεισμό του 1986.

 

 

 

 

  1. Ο Ναός της Υπαπαντής.

 

 

 

 

  1. Καφενείο στην Παραλία.

 

 

 

 

  1. Το σημερινό Πάρκο Λιμενικού.

 

 

 

 

  1. Γέφυρα Σταματελάκη, γέφυρα μεταφοράς υλικών για το σιδηρόδρομο, περί το 1900.

 

 

 

 

  1. Το Κάστρο από τα Καλύβια.

 

 

 

 

  1. Η οδός Αριστομένους.

 

 

 

  1. Η οδός 23ης Μαρτίου περί το 1900.

 

 

 

 

  1. Οδος Αριστομένους περί το 1950.

 

 

 

 

  1. Οδός 23ης Μαρτίου.

 

 

 

 

  1. Η Παραλία πριν κατασκευαστεί το "Πανελλήνιο".

 

 

 

 

  1. Ο Νέδοντας.

 

 

 

 

  1. Η οδός Σιδηροδρομικού Σταθμού περί τη δεκαετία του 1950.

 

 

 

 

  1. Η οδός Αριστομένους στις αρχές του 20ου αιώνα.

 

 

 

 

  1. Οδός Αριστομένους από τη συμβολή της με την 23ης Μαρτίου.

 

 

 

 

  1. Η αγορά της Καλαμάτας, δεξιά φαίνεται ο σεισμολογικός-μετεωρολογικός σταθμός που κατεδαφίστηκε το 1909 για να περάσει το τραμ.

 

 

 

 

  1. Το λιμάνι στις αρχές του 20ου αιώνα.

 

 

 

 

  1. Η οδός Αριστομένους, με τα πρώτα λεωφορεία.

 

 

 

 

  1. Το Κάστρο από βόρεια.

 

 

 

 

  1. Από άγνωστο σημείο.

 

 

  

  1. Τα "Ψαράκια" και η κεντρική πλατεία της Καλαμάτας στη δεκαετία του 1950.

 

 

 

 

  1. Η κεντρική πλατεία της Καλαμάτας, μάλλον τη δεκαετία του 1950. Αριστερά το κτήριο Βαρβουτσή και δίπλα το περίφημο κτήριο Κατσαούνη. Πιο κάτω η Τράπεζα Ελλάδος και στο βάθος οι Ταξιάρχες. Το φουγάρο αριστερά του δρόμου από τα υπολείμματα του Ζαν και Ρος (βιομηχανία Οίνων και Οινοπνευμάτων) και δεξιά οι μύλοι. Από πάνω προς τα κάτω τα παρτέρια με τις αντικριστές προτομές Παπαφλέσσα και Αναγνωσταρά και μια τριγωνική πλατεία μπροστά από το Τριανόν ως συνέχεια του κτηρίου. Ένα και μοναδικό αυτοκίνητο, παίρνει τη στροφή προς το σταθμό.

 

 

 

 

  1. Η βόρεια πλευρά της πλατείας περί το 1938.

 

 

 

 

  1. Η κεντρική πλατεία και η Νέδοντος από ψηλά στις αρχές της δεκαετίας του 1960. Φαίνονται οι θερινοί κινηματογράφοι "Τριανόν" και "Εσπερος".

 

 

 

 

  1. Η κεντρική πλατεία από τα Ψαράκια, μετά από κάποια γιορτή.

 

 

 

 

  1. Η κεντρική πλατεία.

 

 

 

 

  1. Η βόρεια πλευρά της κεντρικής πλατείας με τα παρτέρια και την προτομή του Αναγνωσταρά, περί τα τέλη της δεκαετίας του 1950.

 

 

 

 

  1. Η εκκλησία του Αγίου Αθανασίου Τζάνε. Βρισκόταν κοντά στη συμβολή των οδών Μητροπολίτου Μελετίου και Υπαπαντής, είχε χαρακτηρισθεί ως μνημείο και κατεδαφίστηκε τον Ιανουαρίου 1913. Η επίσημη αιτιολογία ήταν πως κατεδαφίστηκε για να περάσει το τραμ, αλλά ο Γιαν. Αναπλιώτης όμως τόνιζε ότι ο πραγματικός σκοπός ήταν η οπτική προβολή της Υπαπαντής.

 

 

 

 

  1. Το θύρωμα της εκκλησίας του Αγίου Αθανασίου Τζάνε όπως ήταν πριν την κατεδάφιση της εκκλησίας.

 

 

 

 

  1. Η παράδοση λέει ότι αυτό ήταν το σπίτι στο οποίο έγινε η πρώτη συνέλευση της Μεσσηνιακής Γερουσίας στις 23 Μαρτίου 1821. Σήμερα έχει μείνει το όνομα του δρόμου που βρισκόταν, στο δρόμο προς το Κάστρο και μια αναμνηστική πινακίδα εκεί όπου έστεκε το κτήριο.

 

 

 

 

  1. Ο σιδηροδρομικός σταθμός Καλαμάτας, την εποχή του μεσοπόλεμου.

 

 

 

 

  1. Ο σιδηροδρομικός σταθμός Καλαμάτας, μάλλον τη δεκαετία του 1950.

 

 

 

 

  1. Η πλατεία του Σιδηροδρομικού Σταθμού και αριστερά το ξενοδοχείο «Λευκός Οίκος».

 

 

 

 

  1. Η οδός Σιδηροδρομικού Σταθμού από το ξενοδοχείο της Μεγάλης Βρετάνιας.

 

 

 

 

  1. Η οδός Σιδηροδρομικού Σταθμού.

 

 

 

 

  1. Η οδός Σιδηροδρομικού Σταθμού με φόντο το κτήριο του σταθμού.

 

 

 

 

  1. Η οδός Σιδηροδρομικού Σταθμού και ένα από τα πρώτα λεωφορεία της Καλαμάτας.

 

 

 

 

  1. Η οδός Σιδηροδρομικού Σταθμού σε εορτασμό εθνικής επετείου.

 

 

 

 

  1. Ο Νέδοντας ποταμός ”έπνιξε” την Καλαμάτα στις 16 Οκτωβρίου 1924. Η οδός Κολοκοτρώνη μοιάζει με λίμνη.

 

 

 

  1. Η οδός Κολοκοτρώνη στην πλημμύρα του 1924.

 

 

 

  1. Η εκκλησία της Υπαπαντής γύρω στο περί το 1900.

 

 

 

 

  1. Η πλατεία Μαυρομιχάλη περί τα μέσα του 20ου αιώνα.

 

 

 

 

  1. Η γέφυρα της 23ης Μαρτίου. Διακρίνονται δύο από τα πρώτα λεωφορεία του ΚΤΕΛ και μία άμαξα της εποχής.

 

 

 

 

  1. Τα σκαλιά της γέφυρας της 23ης Μαρτίου στο ύψος του παλαιού ΚΤΕΛ.

 

 

 

 

  1. Η πλατεία Φραγκόλιμναςπερί τη δεκαετία του 1930

 

 

 

 

  1. Η πλατεία Κρεοπωλείων (η σημερινή πλατεία Οθωνος) στις αρχές του 20ου αιώνα.

 

 

 

 

  1. Η πλατεία 23ης Μαρτίου πριν την κατασκευή του ηρώου, με την προτομή του Παπαφλέσσα.

 

 

 

 

  1. Η πλατεία 23ης Μαρτίου στις πρώτες δεκαετίες του 20ου αιώνα.

 

 

 

 

  1. Το Δημαρχείο.

 

 

 

 

  1. Το λιμάνι της Καλαμάτας περί τη δεκαετία του 1950

 

 

 

 

  1. Το λιμάνι της Καλαμάτας περί τη δεκαετία του 1950

 

 

 

 

  1. Ναυάγιο ιστιοφόρου στο λιμάνι της Καλαμάτας

 

 

 

 

  1. Το λιμάνι της Καλαμάτας περί τη δεκαετία του 1950

 

 

 

 

  1. Το λιμάνι της Καλαμάτας με ιστιοφόρα και φόντο τους μύλους της εποχής.

 

 

 

 

  1. Ιστιοφόρα και φορτηγά στο λιμάνι της Καλαμάτας και δεξιά η οδός Ναυαρίνου.

 

 

 

 

  1. Το Κάστρο της Καλαμάτας περί τη δεκαετία του 1960 από τη νοτιοδυτική πλευρά.